Putere bărbătească

Bărbaţii pe care îi iubeam cel mai mult în copilărie erau tata şi unchiul meu. Ei au fost primii care mi-au spus că sunt frumoasă, mi-au spus că mă iubesc şi m-au protejat atunci când am avut nevoie. Ei mi-au creat inconştient standarde masculine. Ceea ce am înţeles eu, cu mintea mea de copil…e că un bărbat trebuie să fie puternic. Şi fizic şi moral.

Tata, de regulă, îmi arăta cu degetul unde aleg greşit.  Îmi aduc aminte cum, prima dată în viaţa mea, a venit un băiat să-i ceară voie să mergem la discotecă. Aveam 12 ani. Tata ia spus: vezi, să ai grijă de ea. La care el a răspuns: Sigur, e în mâini bune. Prietenul meu e cel mai puternic din sat…(Aici a dat-o în bară, tipul) Tata m-a lăsat să ies cu el pe 2 ore şi mi-a spus că e ultima oară când ies cu ăsta. „Data viitoare îţi dau voie să ieşi numai cu cel mai puternic, să ştiu că nu ţi se întâmplă nimic”.

Unchiul meu, pur si simplu le mai dădea câte o palmă ori câte un şut în fund, la cei aleşi greşit.

Pe unul dintre cei care trecuseră testul în două etape… l-am lăsat pentru că l-am văzut plângând. Îi murise câinele, lovit de maşină, chiar în faţa mea. Trist, tragic, chiar. În mod normal cred ca avea să fiu cutremurată de o asemenea privelişte. Dar inima mea nu a fost atinsă deloc. L-am văzut plângând şi m-am blocat. Era pentru prima oară când am văzut un bărbat plângând. După asta nu am mai reuşit să mă uit la el cu aceeaşi admiraţie şi respect. Lacrimile lui mi-au aprins în creier un bec de alertă: E prea slab….

Cu doar două  luni înainte mă plimbam îndrăgostită, pe plajă, cu acelaşi tip. Întâmplător ne-am întâlnit cu fosta lui iubită. Iubită care îi dăduse papucii. Acum , însă, l-a rugat să-i împrumute maioul să poată înota, pentru că şi-a uitat costumul de baie. El mi-a dat drumul de mână. A urmat-o într-un loc mai dosit de ochii lumii unde ,frumoasa, şi-a scos hainele şi a rămas goală în faţa lui.  Au vorbit un pic. Apoi noi doi am aşteptat-o să înoate. A ieşit din apă,  i-a aruncat maioul ud şi a plecat. Mă întreb de ce nu mi s-a aprins, atunci, nimic?!  Habar n-am. Nu învăţasem nici o boabă, din ceea ce înseamnă, de fapt, putere; Din ceea ce vroiau să mă înveţe bărbaţii din anturajul meu.

Întrebarea despre puterea bărbătească mi-a apărut încă de foarte multe ori. Mi-a luat timp să înţeleg că sunt mai puternici bărbaţii care găsesc compromisuri şi nu cei care sar la bătaie, cei care iartă şi nu cei care se răzbună, cei care sunt devotaţi unei singure femei şi nu cei care le au cu zecile, cei care cedează şi nu cei care îţi impun părerea, cei care reuşesc să răspundă cu bine la tot răul care li se face, cei care se simt bine, fericiţi în pielea lor indiferent de statut social, putere financiară, experienţă sexuală şi lungime a penisului. Cei care niciodată nu dau vina pe nimeni şi pe nimic. Ei sunt unicii responsabili de viaţa lor. Şi de asta ştiu întotdeauna ce vor şi ce trebuie să facă ca să obţină ceea ce vor. Ei iubesc cu adevărat şi sunt întotdeauna sinceri, pentru că nu au ce ascunde. Ştiu să-şi recunoască vina şi să-şi ceară iertare…  

Din fericire, soţul meu e un bărbat puternic. Dar uneori are nevoie să fie slab. A plâns de câteva ori în braţele mele, în momente foarte complicate pentru el. Şi mi-a dat voie să-l mângâi ca pe un copil, să-l consolez şi să-l ajut. M-am simţit bine, după. Ştiu sigur că eu sunt unica femeie în braţele căreia se poate simţi slab, atunci când are nevoie.

2 Comments »

  1. IDC Said:

    da.. asa trebuie sa fie un barbat adevarat. dar cum trebuie sa fie o femeie adevarata..? as vrea foarte mult sa ai un poost si despre asta.. poate inca nu l-am gasit prin arhive in caz ca exista


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

