Cât de mult contează banii într-o relaţie?

Există o idee din astea general acceptate, că nu ai dreptul moral să-ţi faci familie până nu câştigi mulţi bani, până nu ai apartament, maşină, statut social. Banalitate din seria: Nu ai voie să iubeşti până nu termini şcoala, să faci copii până nu ai casă proprie, să mori până nu ti-ai asigurat viaţa.

Bărbaţii se pare că s-au împărţit în două categorii: Cei care acuză şi cei care se pot folosi de femei visătoare la prinţi bogaţi.

De ce visează atât de hapsân femeile?

  1. Ei bine, un motiv ar putea fi poveştile din copilărie. În poveşti,  pentru a fi ideal masculin,  e suficient să fii prinţ pe cal alb, cu tată rege, castel, împărăţie şi alte atribute indispensabile unui prinţ veritabil.
  2. Un alt motiv este, probabil, faptul că femeile se îndrăgostesc, mai degrabă de reflecţia lor în ochii bărbatului, decât de bărbatul în sine. Cadourile scumpe au efectul complimentelor bune. Adică eu sunt atât de bună, încât el face tocmai asta pentru mine.
  3. Un motiv prostesc, dar real este lauda. Femeile pur şi simplu vor să se simtă bine în faţa prietenelor. Vor ca toate fetele să vorbească despre trofeul pe care a pus EA mâna.
  4. Dorinţa de a fi admirată. Un bărbat bogat îi poate asigura ţinute la modă, cosmetică scumpă, abonamente la fitness, maşină de lux, bijuterii lucioase şi alte fleacuri care vor trezi invidia altor femei şi admiraţia bărbaţilor din prima categorie.
  5. Banii înseamnă Putere. Putere financiară. Iar puterea e calitatea pe care femeile o adoră la bărbaţi.

Mda, asta face parte din realitate. Dar este şi o altă parte a realităţii:

  1. Dacă alegi o fată care a reuşit să depăşească vârsta poveştilor, s-ar putea s-o faci să uite de prinţi.
  2. Darurile pot fi importante, însă o femeie va aprecia, mai degrabă străduinţa, efortul, sacrificiul făcut de bărbat, decât costul obiectului. Ceea ce înseamnă că un trandafir de la un bărbat cu venit de 100USD lunar poate avea acelaşi efect ca un inel cu diamant de la un bărbat cu 1000USD lunar.
  3. Pe asta care vrea să se laude, o scoţi automat din listă pentru că tu vrei să te simţi bărbat, nu trofeu.
  4. Dorinţa de a fi admirată i-o poţi potoli şi singur.
  5. Puterea financiară, nu e unica putere accesibilă  bărbaţilor. Fii puternic moral şi ea va aprecia asta.

Un bărbat fără de bani nu respinge prin sărăcie, ci mai degrabă prin umilinţă, prin impotenţă, prin invidie. Nu contează cât câştigi, atâta timp cât eşti sigur de forţele tale, ai demnitate, nu te plângi, eşti stăpân pe situaţie, te simţi împlinit, ai scopuri şi suficientă dorinţă şi energie pentru a ţi le realiza.

Cineva m-a întrebat dacă aş putea vorbi la fel de simplu despre importanţa banilor într-o relaţie dacă aş avea un soţ şomer.

Sincer, eu nu ştiu. Ştiu însă că aş aprecia mult mai mult un bărbat care lucrează hamal, decât unul care stă acasă şi nu depune suficient efort pentru a-şi găsi ceva de lucru. Indiferenţa, iresponsabilitatea, slăbiciunea – sunt lucruri care deranjează mult mai mult decât lipsa banilor.

Adesea ne aducem aminte primii noştri ani împreună. Eram foarte tineri. Nu aveam nici loc de muncă şi nici măcar vreo idee clară de perspectivă. Trăiam fiecare cu părinţii lui, în diferite colţuri ale oraşului şi foarte des trebuia să alegem dacă dăm banii de buzunar pe drum ori prezervative.

Abia după trei ani ne-am permis să mergem, pentru prima data,  împreună, la mare – la Zatoka, iar peste 4 ani deja în Antalya, intr-un hotel cu 5 stele. Azi avem casa noastră proprie. Salarii decente. Şi suntem la fel de îndrăgostiţi ca şi atunci când nu aveam nimic.

23 Comments »

  1. Lovely, dar biased, pentru că tot ce aţi realizat pană acum aţi făcut-o impreună ca un cuplu, ceea ce conferă relaţiei o tentă accentuată de cooperative ownership, respectiv un ataşament psihologic reticent la alte forme de uniuni, mai ales faţă de cele care nu au avut o finalitate…

    • mblowblog Said:

      Biased? Posibil. Deci in restul cazurilor banii sunt mai importanti decat imi imaginez eu?
      p.s. de ce neaparat reticent la alte forme de uniuni? Explica-mi, nu prea inteleg logica.

      • Din păcate da

        Mi s-a parut reticenta pentru ca ai scris “De ce visează atât de hapsân femeile?”

  2. Strumful Said:

    Mi-a placut foarte mult ultima parte. Imi aduce aminte de mine acum si de viitorul eu sot. Eu lucrez, el tot lucreaza dar inca nu priemste bani (asa e in domeniul lui) si deseori ma gindesc cit o sa mai tina situatia asta. Imi doresc parca sa ne realizam mai repede, sa nu ducem lipsa de nimic, dar imi dau seama ca totul vine cu timpul. Si sunt de acord ca exista multe alte lucruri care deranjeaza intr-o relatie mult mai mult decit lipsa banilor. Banii vin cu timpul (daca ii vrei cu adevarat), altele insa, rar le poti schimba la omul de linga tine.

  3. Strumful Said:

    Apropo, imi place mult cum ninge la tine pe blog😀

  4. Victoria* Said:

    “Nu contează cât câştigi, atâta timp cât eşti sigur de forţele tale, ai demnitate, nu te plângi, eşti stăpân pe situaţie, te simţi împlinit”

    Asta zic si eu intotdeauna, un barbat tre sa aiba bani ca sa se simta el barbat

    Oricum…eu nu cred ca as putea iubi un barbat sarac, fiindca daca esti sarac pe la 30, n-o sa mai ai bani niciodata

    • An honest chick is so sexy ! pe bune

    • mblowblog Said:

      “Asta zic si eu intotdeauna, un barbat tre sa aiba bani ca sa se simta el barbat”

      poti “sa n-ai bani” de piine, da poti sa “n-ai bani” de Mercedes ori de “Avion” …si tot te plangi intr-una ca nu ai bani..indiferent de cati bani ai.

      Dar sunt din cei care stiu sigur ce trebuie sa faca pentru a avea intotdeauna exact cat le trebuie.

      sunt oameni care la 30 de ani, abia isi termina studiile🙂. Eu zic sa le dai o sansa🙂

      • Victoria* Said:

        Pai fiecare barbat are necesitatile lui. Tre sa faca atatia bani cat sa se simta el ok

        Ca sa le dau o sansa, tre sa-i respect, nimeni nu-i incurca sa faca bani timp ce-si fac studiile

      • mblowblog Said:

        Stii, mie imi place ca stii exact ce vrei. Eu niciodata nu mi-am putut defini atat de simplu si clar dorintele.

  5. mblowblog Said:

    Eu nu stiu de unde gasesti forta sa spui ca nu mai iubesti pe cineva dupa ce vezi ca nu prea are bani. Si daca are o perioada mare in care nu face bani, dupa ce v-ati casatorit? Ori daca tu castigi mai mult decat el?
    Noi am trecut printr-o perioada in care eu castigam de doua ori mai mult decat el.

    • M, Victoria-i din generaţia capitalismului moldovenesc avansat, da noi cu tine…presupun…suntem din cea a gumei Turbo, viciaţi pană la măduvă cu aspecte mai puţin practice ale relationship-urilor. Eu zic că opinia ei e suficient de argumentată…

      • Victoria* Said:

        Hm…prea teoretic, pur si simplu eu ma plictisesc repede, de aceea am nevoie de un barbat pe care sa-l respect, iar pt asta el tre sa faca inclusiv mai multi bani decat mine. Parerea mea…

      • mblowblog Said:

        Larry, tu m-ai facut sa ma simt batrana, romantica si naiva..caracteristici care nu se prea leaga intre ele🙂

        Om fi noi din aceeasi generatie, numai ca mie, printre altele, lumea, pe strada, mi se adreseaza inca “domisoara”..da tie deam’ “мужчина”.

  6. Victoria* Said:

    M

    il complexezi :))

  7. Lupul Said:

    Banii sunt desigur cea mai relativa chestie din cate exista, dar eu personal am evitat intotdeauna barbatii care la 30 de ani inca mai traiesc cu mamica, si se descurca din pensia bunicii dupa principiul бабушке не хватает, а мне хватает…

  8. Dana Said:

    Cred eu ca barbatii nu trebuie sa trezeasca mila si compsiune, ci respect pentru ce este ca personalitate si intelect, asta e cel mai important, cu o femeie adevarate in spate se pot face multe, iar banii, banii nu sunt nici o data suficienti.

  9. cony Said:

    Conteaza, dar nu sunt baza relatiei respective. O relatie bazata pe bani mai devreme sau mai tarziu o sa cedeze. Mult mai important mi se pare sa existe intre cei 2 dragoste, intelegere si bunavointa. Restul vine de la sine…

  10. ann Said:

    asa cum la o fata urata nu se uita nimeni (asta e realitatea, nu ce ne place noua sa credem), nici la un barbat sarac nu ar trebui sa se uite nimeni, pentru simplul motiv ca balanta trebuie sa se echilibreze cumva.
    corect ar fi ca barbatii sa aiba pretentia sa nu ne intereseze situatia lor materiala doar in momentul in care nu ne vor mai ‘obiectifica’!


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

