Despre curve, prostituate şi puterea de a fi diferit.

Când toţi copiii de vârsta mea visau să fie medici, profesori poliţişti ori brutari, eu visam să ajung prostituată,… ori în cel mai rău caz- fotomodel.Nu, nu am avut nici un exemplu viu şi nici nu îmi mai aduc aminte de unde mi-a venit strălucita idee.

Atât că nu puteam înţelege de ce părinţii mei, de exemplu, şi-au ales profesii decente, din care nu câştigă suficient, dar unde lucrează mult şi vin acasă fără de puteri şi dispoziţiei bună. În schimb prostituţia mi se părea o muncă uşoară, plină de plăcere şi foarte, foarte bănoasă.

Nu vorbeam cu nimeni despre visul meu, doar de frică să nu mi-l fure. Iar părinţilor… Ce puteau înţelege părinţii? Dacă vorbeau ironic până şi despre profesia de fotomodel. Cică asta nu e profesie, cică nu prea sunt şanse să creşti aşa de înaltă…

Am renunţat şi la un vis şi la altul , cam în acelaşi timp. Nu mai ştiu când. Şi în locul acestor vise a rămas gol, pentru mult timp. Cred ca abia în clasele liceale locul viselor a început a se umple cu ţeluri, cu scopuri legate strict de posibilităţile mele intelectuale şi puţin de pasiunile mele, care tot de posibilităţi se legau. Apoi m-am simţit foarte ruşinată de visele mele copilăreşti, naive şi prosteşti. Nu le-am mai divulgat nimănui. Le-am uitat.

Eu sunt, probabil, un exemplar reuşit. Care se încadrează perfect în tabloul social, fără acces în afara ramei. Exemplar cu studii, cu diplome, cu statut, cu posibilitatea de a-şi îndeplini bine funcţiile, inclusiv cele reproductive. Respect reguli, nu încalc, nu sunt diferită, nu dau bătăi de cap. Am ales stabiltate, linişte, comfort. Sunt fericită şi împlinită. Despre micile mele stranietăţi nu vorbesc decât în grupuri restrânse şi uneori pe blog, de fiecare dată, un pic, neliniştită de faptul că nu voi fi înţeleasă.

Uneori şi mie, la fel ca şi vouă îmi pare că sunt diferită…dar nu. Cei diferiţi nu au loc printre noi. Cei diferiţi sunt aruncaţi peste bord. Să se descurce cum pot, dacă nu respectă regulile coarabiei! Afară cu ei!

Păstrez, însă o doză de respect pentru cei care îşi întind mâinile şi picioarele peste rama groasă a tabloului, şi pentru cei care se plimbă mândri ori umiliţi undeva în afara acestui tablou.Şi pentru cei care înoată relaxat departe de corabie. Pentru cei cărora nu le e frică să fie altfel, pe care nu-i deranjează critica socială, ura şi dispreţul celor drepţi.

Ieri a venit în ospeţie bunica mea. Are 75 de ani. Bunelul meu a murit când avea 32. Nu a mai avut alţi bărbaţi nici până la el şi nici după. Într-o discuţie cineva din casă a numit o femeie curvă. Nu ştia cât de deranjată e bunica de acest cuvânt. Toată viaţa a fost numită aşa şi ignorată de femeile căsătorite. Pentru că era frumoasă, pentru că nu avea bărbat, pentru că li se părea periculoasă.

-Tu eşti curvă! Că ai bărbatul alături în fiecare zi, cât vrei, şi în zile de post şi de sărbătoare! Cum poţi numi curvă o femeie nemăritată, care are un bărbat din când în când?

Cum?! , am insistat eu, încercând să transform totul în glumă. Dar mândră, foare mândră de bunica mea.

insist să priviţi şi asta

sursa: http://www.mfo.me

13 Comments »

  1. doina c. Said:

    “Şi în locul acestor vise a rămas gol, pentru mult timp” / poate creste baby si intre timp te vedem pe vreun podium? Why not?!?😛

    • mblowblog Said:

      ori pe marginea unei strazi? LOL. Nope.

    • Lupul Said:

      Eu pe la varsta de 10 ani hotarasem ca voi fi o famme fatale ca Milady de Winter. Chiar exersam in fata oglinzii mimici si gesturi vazute la Margarita Terehova. :))))

      Mi-a placut descrierea ta cu oamenii din afara ramei. Si eu am o admiratie deosebita pentru ei, si as fi vrut sa fiu asa.

      Dar pentru o femeie pretul este prea mare. Probabil este si o chestie care tine de supravieturirea speciei – barbatii trebuie sa fie cat mai diferiti ca sa asigure diversitatea, iar femeile cat mai uniformizate, ca sa conserveze un ideal.

      Un barbat nestandart va fi considerat si “interesant”, iar o femeie care este altfel decat norma impusa va fi facuta curva chiar daca este fiziologic virgina. Ori numita cumva altfel, ce contează. Femeile de altfel vor fi cele mai zeloase in procesul de dare la brazda.

      Întotdeauna am fost uimită când citeam despre legatul picioarelor la chinezi, cum de mamele acceptau sa-şi mutileze fiicele. Pe urma am înţeles că fetele nemutilate ar fi fost niste outcasts. Aruncate dincolo de rama… fara nici o sansa sa se marite si sa fie acceptate social. Acelasi lucru se intampla si cu FMG in Africa.

      • mblowblog Said:

        da, femeile intotdeauna stiu sa se sacrifice pentru ca lucrurile se arata perfect, cel putin pe dinafara. Cum sa accespti ca esti casatorita cu un alcoolic impotent? Ce-o sa zica lumea?! Mai bine te apuci de taiat lemne, de reparat acoperisul. Te duci la Italia si trimiti multi bani acasa, imbatranesti devreme, te umilesti..,in schimb lumea stie ca sunteti familie de gospodari. Iti pastrez intact statutul de mama buna, sotie iubitoare si femeie gospodina. Ca daca ai divorta pur si simplu si ai gasi o varianta mai buna si mai usoara pentru tine personal, ai fi calificata drept curva. Cine se poate bucura sincer de binele altor oameni?

        ce e cu FMG in Africa?

  2. Calatoarea Said:

    Si articolul e altfel… care nu se incadreaza in ramele socialului pe deplin datorita formei de expunere a ideilor.
    Sunt de acord cu bunica ta.

  3. Lupul Said:

    FGM – female genital mutilation
    http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_cutting

    in moldova nu se prea cunoaste despre asta

  4. Lupul Said:

    ce-i cu comentariile de nu apar?

  5. Lupul Said:

    Cred ca din cauza ca am bagat un link despre FGM (female genital mutilation) l-a trimis la spam

  6. Despre visele copilaresti: cunosteam pe cineva care in copilarie dorea sa devina sofer la masina de evacuare a deseurilor. Ii placea sa admire cum lucratorii manevreaza cu acele cutii imense de gunoi. Asta printre altele
    Printre astea: cindva demult mi-am asumat consecintele faptului ca nu vreau sa fiu si sa fac ca altii, insa nu a fost niciodata simplu. M-a ajutat sa ma calific drept categorie marginala de catre cei multi, si sa fiu apreciata de cei putini. Doar ca cei putini sunt mult prea putini in natura.. Nu-mi pare rau. In fine, I did it my way.

    • mblowblog Said:

      felicitari! ce anume te face deosebita de restul…povesteste-ne sa te putem invidia din tot sufletul😉

    • nu ma consider deosebita, doar pe o lungime de unda foarte specifica, si e uneori greu sa rezonez cu restul
      Din cind in cind intilnesc oameni pe unde paralele, si atunci it feels good..

  7. wblowblog Said:

    This world is big… It had billiards of people, millions of personality traits, hundreds of cultures and 4 types of sexual orientation.
    No matter what your dream is, no matter what you aspire to become in life…. between 510,072,000 km squared of Earth, there must be the perfect place for you. A place where you can fit without being judged, a place where your dream can grow, a place where you can breath without owing anyone for air.
    We shape our dreams according to the place we live in and the surrounding people. Instead we can only step out of the frame by finding our matches… finding our places… letting our dream show itself to the world – proud and free…


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

